VERGOEDINGEN
Wij kunnen de kosten van de schoenen indienen bij uw zorgverzekeraar, zodat u zich daar geen zorgen om hoeft te maken. Het enige wat wij over het algemeen nodig hebben is een verwijzing. Bij sommige verzekeringsmaatschappij volstaat een verwijzing van uw huisarts of podotherapeut, maar soms is een ander soort verwijzing nodig (reumatoloog, revalidatiearts, AVG arts, vaatchirurg of orthopedisch chirurg).
De meest verwarrende termen zijn eigen risico en eigen bijdrage. Het werkt in principe zo dat u op een paar orthopedische schoenen een eigen bijdrage betaalt. Deze bijdrage wordt wettelijk vastgesteld en is op dit moment €125,-. Daarnaast heeft u natuurlijk ook eigen risico, maar kunnen wij niet weten hoe veel u nog over heeft van uw eigen risico. Daarom is het lastig de precieze prijs te noemen van een orthopedisch product.
Om het makkelijk te maken doen we hier even een voorbeeldsommetje:
U heeft een doorverwijzing voor een paar orthopedische schoenen. Uw eigen bijdrage is €125,- en uw eigen risico is in principe €385,-. Uw kosten zijn dan niet meer dan deze twee bedragen (€125 + €385) bij elkaar. Afhankelijk van uw eigen risico kan deze som dus ook lager uitvallen.
Inloopspreekuur
Als u vragen heeft, bent u bij ons altijd van harte welkom. We hebben een inloopspreekuur op maandagmiddag tussen 15:00 en 17:00, maar u kunt ook altijd een vrijblijvende afspraak maken op een ander moment.
Nogmaals, met vragen: bel, mail of kom langs! Wij staan klaar voor u.
Garantie
Wij doen ons best om al onze producten zo goed mogelijk te maken. We streven naar kwaliteit en tevredenheid. Pas als u tevreden bent, zijn wij dat ook. Dus als u niet tevreden bent, horen wij dat heel graag. Omdat we enerzijds alles in eigen beheer hebben en anderzijds korte lijnen met onze leveranciers hebben, kunnen we uw schoenen snel aanpassen. Zodat u tevreden bent.
U kunt ons natuurlijk bellen (0416-651203), mailen (info@schoencentrumwaalwijk.nl) of zelfs appen (06 48234495). Op alle fronten staan wij voor u klaar! Wij proberen u zo snel mogelijk te helpen.
In het volgende schema ziet u wat er gebeurt als er onderhoud, reparaties of aanpassingen nodig zijn. Ook dan proberen we u zo goed mogelijk te helpen en te ondersteunen.
Wie betaalt wat? | Onderhoud | Reparatie | Correctie | Aanpassingen |
Binnen garantie | Cliënt | Schoencentrum Waalwijk | Schoencentrum Waalwijk | Zorgverzekeraar |
Buiten garantie | Cliënt | In overleg | In overleg | Zorgverzekeraar |
Met onderhoud doelen we op ‘normale slijtage’, zoals dat bij confectieschoenen ook zou zijn. Als we daar iets aan repareren, valt dat onder uw eigen kosten.
Met reparatie bedoelen we problemen buiten ‘normale slijtage’, zoals een rits die kapot gaat, slijtage aan de schacht, of voering die loslaat.
Met correctie gaat het er om dat we het resultaat willen optimaliseren en daarvoor nog enkele verbeteringen willen maken.
En ten slotte, aanpassingen: daarmee bedoelen we dat er een andere medische situatie is ontstaan waar grote aanpassingen voor nodig zijn of zelfs een andere schoen.
Klachten
In het geval dat u klachten heeft en wij samen niet tot een oplossing kunnen komen (waar wij helemaal niet van uitgaan), kunt u met uw klacht terecht bij de klachtencommissie van onze branchevereniging: De Nederlandse Vereniging van Orthopedische Schoentechnici (NVOS). U kunt hier een officiële klacht indienen.
Via post: Klachtencommissie Orthopedische en medische hulpmiddelen
Postbus 120
3760 AC Soest
Via e-mail: klachten@nvos-orthobanda.nl
Kunt u zich niet vinden in de uitspraak van de NVOS-Orthobanda klachtencommissie, dan kunt u eventueel nog terecht bij het secretariaat van de Stichting Erkenningsregeling Medische Hulpmiddelen (SEMH), waar de Geschillencommissie over uw casus zal beslissen.
Via post: Secretariaat SEMH
Postbus 526
2400 AM, Alphen aan de Rijn
Via e-mail: info@semh.info
We gaan er natuurlijk van uit dat dit niet nodig is, maar mocht het wel zo zijn, heeft u in ieder geval alle mogelijkheid om uw klacht te bespreken!